Attól nem kell nagyon félni. A gyalogosokkal és egyéb "puhatestűekkel" persze óvatosnak kell lenni, de autóban sok mindent ki lehet bírni. A baj nem a kezdőkkel van, hanem azokkal, akik nem ismerik a képességeiket, és/vagy nem törődnek másokkal.
Ha tudod magadról, hogy nem te vagy az utak mindentudó ördöge, akkor ennek megfelelően, óvatosabban próbálsz vezetni, ez az első lépés a defenzív vezetés felé :-)
Van egy olyan szakasz, úgy 5000 és 10000 levezetett km között, mikor az ember úgy érzi, hogy nagyon tud. Ilyenkor célszerű beiratkozni egy vezetéstechnikai tréningre, ahol kiderül, hogy annyira azért mégsem. Én ötéves jogsival, kb. 150000 km-rel mentem és tudtak új dolgokat mutatni.
Egyszer törték össze az autómat alaposabban. Piros lámpánál az előttem haladó megállt, én is megálltam, majd a mögöttem haladó bambula fékezés nélkül, 50-60-nal beletolt az előttem állóba. Én voltam a szendvicsben a töltelék :-(
A kocsi (Audi 80) gazdasági totálkárra tört, én karcolás nélkül szálltam ki belőle, azóta ragaszkodom a nagyobb termetű autókhoz ;-)
Na azért ennyire rossz tapasztalataim nincsenek... Csak ilyen apróságok, hogy nem adták meg az elsőbbséget, mutogat mert átengedek egy gyalogost a zebrán, leszorít mert ő a nagyobb...stb. mondjuk a kocsit mindíg azért sajnáltam mert nem az enyém. Egyébként az lenne az utolsó szempont. Én inkább attól félek, hogy megölök valakit, mert béna vagyok... :S
:) Akinek van félelemérzete és néha belegondol, mennyire vacak, amikor nincs egy csomó ideig autó, az előbb-utóbb úgyis rájön, hogy hogy kellene vezetni. :)
Nekem eddig egy balesetem volt, az elég is volt, utolért egy ducato maxi. Olyan volt, mintha torkon ütöttek volna. És miért történt? Mert előttem egy peugeot kitette az indexet, és abban a pillanatban majdnem satufékkel állt meg, majd fordult be egy utcába. Én kisebb csikorgással megálltam, de mögöttem a ducatos nem is figyelt a forgalomra. Szerencsére az utolsó pillanatban fékezett egy nagyot, de azért legalább 30-cal tolt meg.
Ha a peugeot-s időben jelez, talán nincs ez. Ha a ducatos nem a menetlevelet írja, vagy mittudom mit csinál, akkor sem. Defenzív voltam, mégis összetörtek. Van ilyen. Azóta úgy követek másokat, hogy - ne csak nekem, de - még a mögöttem jövőnek se kelljen nagyot fékezni, ha valami van. Viszont azóta is rossz érzésem van, amikor ilyen nagy dög követ. :(
Okés majd visszamegyek az oktatóbácsimhoz és megmondom neki, hogy tanítsa meg ;)
kitér a hitéből az tuti
viccet félretéve igazad van!
Azért nem teljesen hiába óvatos az ember. Úgy van esély még mások hibáit javítani. (persze nem mindig, de sokszor)
Továbbá pl. egy lassú (!) sávváltásnál is lehetősége van másnak jelezni, hogy nem vetted észre a holttérben. Aki viszont kormányrántással vált sávot, az nem hagy sok esélyt a figyelmeztetésre. Jó lenne, ha jobban megtanítanák a defenzív vezetést az embereknek.
Azt szoktam mondani, hogy a saját életét mindnki úgy rontja el ahogy akarja. Mit érdekel engem.
De! Másét nincs, nem lenne joga...
És hiába vezetek én óvatosan, vigyázok arra hogy másnak nehogy kárt okozzak, ha énrám nagyívben...
Félelemérzet csak akkor van, ha felfogja, hogy veszélyes, amit csinál.
Jobb is, ha nem kerül soha kormány közelébe.
De a marhája ráadásul egy elég beláthatatlan kanyarban is előzött. Hogy záróvonalnál az már csak hab a tortán. De nem hiszem el hogy valakinek ennyire ne legyen félelemérzete.
Egyébként nem hiszem hogy felépül. Ne legyen igazam, nem kívánom senki halálát.
De jobban is jár így. Vagy nyomorék lesz, vagy a másik motoros családja meglincseli
Igen, jól látszik, hogy versenyezni akartak. Köze sem volt a motorozáshoz, csak a gázt tudta húzni. Annyira sötét volt, hogy meg sem fordult a fejében, hogy jöhetnek szemben is. Pedig még látta is előtte, hogy van arra is forgalom.
Balesetkor talán van némi összetartás köztük. Lehet, hogy autós hívta ki őket, de mindegy is. Segíteni már nem tudtak a mentők sem, a másikon meg kár volt segíteni... Felépülés után kinyír még egy embert, mert az esze biztos nem jön meg ettől.
Én is ott tanultam vezetni. Azóta már akkor megy fel a pulzusom, ahogy kezd véget érni az autópálya... :S Túl sok autó van, de a nagyobb baj az, hogy jelzés nélkül cikáznak sokszor. Ott félek vezetni. Azt meg kell szokni. A kakaskodás nem vezet jóra sosem, könnyen lehet belőle csattanás, aztán hetekig (hónapokig) nincs autó...
Szerintem biztosan megálltak. Hátha van bennük annyi bajtársiasság. De mintha a felvételen versenyeztek volna nem? látszik hogy mikor megelőzi egy másik motoros, akkor rákapcsol...
Kíváncsi lennék, hogy ki hívta ki a rendőröket. A felvételen 6-8 motor látszott, nem vagyok biztos benne, hogy a hasonlóan eszes haverjai megálltak-e segíteni, vagy szélsebesen leléceltek. Mivel a rendőrség további infókat vár, úgy gondolom, hogy az utóbbi :-(
Budapesten tanultam vezetni, de ma már annyira sűrű a forgalom és annyira türelmetlenek az emberek, hogy ha tehetem, inkább kikerülöm a várost. Van olyan ismerősöm is, aki az autópálya végén átadja a volánt, mert Pesten ő semmiképp nem hajlandó vezetni. Igaz, van olyan is, aki csak Pesten szeret vezetni és sz@patni a pofátlankodó egyéneket...
Ezt írta itt oldalt az Okoskodó:
Mivel mindig az okos enged, már rég a hülyék uralkodnak...
Az első kép az szerintem Pécsen a sípálya.
Drága és jó fényképezőgépekről :-P
Jók a fotóid :-)
Ezek nagyon szép képek! Hol készültek?
Muszáj ezt? Ettől jobb lesz valami? Ideje lenne abbahagyni.
Tényleg nem tudod??
Hát egy kommunista hazaáruló spicliről, mint te vagy!