




Kémiaórán kérdezi a tanár:
- Ki tudja, gyerekek, hogy csinálunk a lágy vízből kemény vizet?
Józsika jelentkezik:
- Megfagyasztjuk!
A másodikos Sanyikát bekíséri reggel az anyja az iskolába. Az anya panaszkodik a tanító néninek:
- Sajnos, a kisfiam nem tudta mára elkészíteni a házi feladatát matematikából.
- Miért? - kéredezi a tanítónő.
- Mert nincsenek a számítógépén római számok.
Történelem:
- Miért van Gárdonyi Géza sírjára írva, hogy "Csak a teste"?
- A fejét levágták a törökök!
Kolombusz háromszor indult útnak, bár a második útján meghalt!
Az éhenhalt sereg kitakarodott a birodalomból.
Környezet, fizika:
Az oroszlán jellemzése: hangja vastag, kitörő, látása: gonosz.
A cápa jellemzése: embert nem eszik, de nem lehet benne bízni.
- Milyen a jó vezető?
- Az a jó vezető, aki nem iszik, és időben lefékez a gyalogos előtt.
- Milyen nagyobb időegység van a napnál?
- Felhő.
- Minek a családjába tartozik a harangvirág?
- Bimbammbusz.
Matematika:
Alfa, béta, céta...
- Hány lakosa van Afrikának, fiam?
- Hm... hát... úgy... izé...
- Minél tovább vársz, fiam, annál többen lesznek.
Pistike osztályában felszereltek egy új fogast, amire az volt írva: "Csak tanárok részére."
Másnap az egyik gyerek a szöveg felé írta: "Azért kabátot is szabad rá akasztani."
Petikét kihívja a történelemtanár felelni.
- Na, kisfiam, meg tudod-e nekem mondani,,hogy mikor volt a mohácsi csata?
Petike hallgat és várja, hogy az osztálytársai segítsenek rajta. Hamarosan súg neki valaki jobbról: 1526, súg neki valaki balról is: 1543 és középről is érkezik válasz: 1626.
- Na? - sürgeti a tanár.
- Tanár úr kérem, a vélemények megoszlanak.
- Pistike, mondj egy gyűjtőnevet!
- Kuka.
- Mondj egy kötőszót!
- Madzag.
Ez most komoly és szomorú.
A híres-neves Corvinus Egyetemen így osztályoznak. Szó szerinti idézet egy osztályzás menetének "megmagyarázásából" (a kipontozott részek csak az anonimitás megőrzése érdekében vannak jelen):
"Az elbírálás nem lehetett korántsem olyan objektív, mint pl. egy 5 példából álló dolgozat esetében. De itt Az osztályzatnak nincs is jelentősége; az a fő, hogy rendszeresen
látogatták az órákat, s változatos és érdekes (...) témákból hallgathattak előadásokat. A (...) tanárnő által a (...) témájában feladott házi feladat nem volt eléggé specifikálva, de ez talán nem is baj. Itt a megközelítés módjában és alaposságában mutatkoztak nagyobb eltérések is. Először arra gondoltam, hogy erre, s arra való tekintettel, hogy a
szerepelt előadások témáira, s leglényegesebb megállapításaira vonatkozó kérdéseket tartalmazó dolgozat esetében az alaposság és pontosság vonatkozásában is voltak kisebb-nagyobb eltérések, a kiadott osztályzatok 3-5 között szórjanak; de később mégis inkább a 4-5 jegyek mellett döntöttem, mert sem a dolgozat, sem a házi feladat meoldása nem ad elég alapos képet a mögöttes tudásról."
Kár, hogy a mögöttes tudásról nem ad képet az elbírálási rendszer. :-)
A tanár történelemórán a nagy felfedezésekről mesél a gyerekeknek, és arról, hogy a világot mindig az emberi kíváncsiság hajtotta előre. Feltette a kérdést:
- Hol is tartanánk ma, ha az ember nem lenne kíváncsi természetű?
Erre Pistike:
- Talán az Édenkertben?
- Az ember Ádámtól és Évától származik - mondja a tanár.
Móricka közbeszól:
- Nekem a papám azt mondta, hogy a majmoktól származunk.
- Lehet, Móricka, de most nem rólatok van szó.