még 1 kép rólam csak nem bírja megjeleníteni
a károsanyagkibocsátást viszonyítva mondtam, a régi szívódízelhez mérve, amit említettem, ahhoz képest végülis alacsony
ha 2800-on van a nyomatékcsúcsod, akkor gondolom nem 1.0 l-es a motor, vagy könnyű hozzá az auto, nekünk azért van pl magasan, mert kicsi a motor az i30-asban (1.4) és majdnem 1.5t az önsúlya, a gyártók meg ugye tudnak kicsit játszni azzal, hogy hova teszik a benzines nyomatéki maximumát, iygekeznek alacsonyabbra tenni, de a kisebb motor úgy tud csak hasonló teljesítményt nyújtani, ha magasabb fodulaton megy -> több robbanás (nem feltétlen arányos a fogyasztással, sok kicsi többre mehet, mint egy nagy, ha jól van beállítva) -> nagyobb nyomaték -> nekem jobb vezetési élmény a motor szép hangja miatt
az enyémnek 2800-nál van a nyomatékcsúcsa és alatta sem túl erőtlen.
persze nem mondom, hogy ez általános jellemző, de létezik. egy biztos,
egy sokkal kisebb motornál sem hiszem, hogy egy 120-as tempónál csak
úgy huss és elvágtat egy diesel. nem arra van kitalálva. pláne azonos
kategóriában.
az új diesel-ek károsanyag kibocsátása azért
alacsony, mert a jelenlegi környezetvédelmi normák kedveznek nekik.
azok pedig nem vesznek figyelembe mindent. európa számos nagyvárosából
ki is vannak tiltva, ha jól tudom. egy biztos, az elégetett tüzelőanyag
mennyisége és a szennyezés kártétele között egyenlőséget tenni nem lehet.
2000 körül nem igen adja le benzinmotor a max nyomatékot, de jó nyomatékot ad, ha odalépsz, de ha folyamatosan nyomod a gázt, akkor érzed, ahogy egyre jobban gyorsul az auto, ha rendesen kihuzatod, és nem váltasz el 2500-nál, én van hogy 4000-ig kihúzom gyorsításnál, akkor érezni azért, hogy amit 2000-nél lead, az nem a max, de ha 4000-nél lépsz neki oda, akkor nem csak a gatyádat eszi le rólad...
a fordulatszám közvetlen a fogyasztásban nem számít talán, de ha belegondolsz, a nagyobb fordulathoz jobban benyomott gázpedál is tartozik általában, szóval nem teljesen mindegy, bár tényleg a motortípusoknál nem ez a döntő, inkább a magasabb kompresszió számít, meg a dízelolaj magasabb energiaértéke..
kis mototu autok országúton? menünk mi már padlógázzal 90-et a Tixoval, akkor asszem nem evett keveset, az angyon igaz, amit erre írtál xD
azt viszont fenntartom, hogy az új dízelek károsanyagkibocsátása alacsony, de ez a régi szívódízelekre nem vonatkozik, azzal voltak jó élményeim...
egy kereszteződésnél utolértem egy tanulóvezetőt, aki régi dízelen tanult, és hát a váltás majdnem összejött neki, kuplung-csere, füstfelhő... amikor elkanyarodtam fel a domboldalra, meg kellett állnom köhögni, mert nem tudtam feltekerni, pedig álltalában naponta kétszer jártam meg az utat oda vissza akkortájt...
a diesel hatásfoka leginkább a nagyobb nyomásértékek miatt jobb, emiatt
kiváló munkagép, ezt senki nem vitatta. azt már annál inkább, hogy az
égés során nincs nagy különbség az égéstermékben.
a fordulatszám
nem határozza meg a fogyasztást, az csak egy tényező az egyenletben és
leginkább az adott motornál jelent különbséget, nem pedig két különböző
motor között.
közúton azért fogyaszt minden autó kevesebbet, mert
kevesebb a gyorsítás és hosszú távon képes a motor a
teljesítményoptimuma közelében dolgozni. ez persze megint nem feltétlen
igaz a kis motorokra, ahol a fogyasztási arány akár meg is fordulhat,
attól függően, hogy közlekedsz vele.
természetesen a fordulatszám is
jelentős mértékben közrejátszik. pl a diesel-nél azért nincs akkora
különbség fogyasztásban a városi és közúti közlekedés között, mert szűk
tartományban üzemel a motor, míg a benzinesnél ahogy írtad ez a
tartomány jóval tágabb. ettől függetlenül nem lehet egyenlőséget tenni
a két motor azonos fordulatszáma között, még akkor sem, ha a nyomatékuk
éppen azonos. fordulatszámtól függetlenül a benzines többet fog fogyasztani. nem, nem a
motor hatásfoka, hanem a ki nem használt teljesítmény miatt.
a
többivel egyetértek, azzal a kitétellel, hogy egy tisztességes motor
már 2e körül leadja a maximális nyomatékát, bár tény, hogy közben
leeszi a gatyádat
a helyesírási hibákért bocsi, de angol Ubuntu alól írok, az a magyar helyesírással nem boldogul
tudom, hogy a kéz motor elve, sé üzemanyaga is különbözik, valamint azt is, hogy a CO2 a legkevésbé veszélyes a kibocsátott anyagok közül...
ami közrejátszik, az a nagyobb kompresszió (jobban összenyomják az üzemanyag leveő keveréket), így az angyobb energiával tágul az égésnél, de a dízel égéseének hatásfoka is jobb, emiatt valamivel a károsanyag kibocsátása is jobb. a két üzemanyag szerkezete hasonló, mindkettő szénhidrogén, az égés kémiai folyamata során nics nagyon különbség, a felszabaduló energiában valamivel több, de nem sokkal
a fordulatszám igenis meghatározza a fogyasztást, az, hogy a városban alacsony fordulatszámon használod a benzinest, és nem fogyaszt keveset, arról két dolog tehet: az áttétel az egyik, nem véletlenül fogyaszt minden auto városon kívül kevesebbet, a másik pedig a benzines alacsony nyomatéka kis fordulatszámon. ez úgy kapcsolódik ide, hogy a gyorsításhoz több üzemanyagot használsz, hogy a fordulatszám kicsit felkússzon, főleg kis motorral rendelkező autóknál látványos a dolog, pl ha vezzettél már valaha Ticot, ott a 4-est nehezen viszi városban, 40-nél (kb 1200-as fordulat) jobban kell nyomnod a gázt, mint ha 3-ba visszatennéd, elég sokat autoztam a kicsivel Pécsett, jól ismerem.
a dízel itt ilyen szempontból előnyben van, de közúton pl, ahol min 2500-at pörög egy motor, a dízelnek a nyomatéka csökken, ha tovább gyorsítasz, (egy 1.6-os dízelnek van kb 1700-nál a nyomatéki maximuma, egy 2.0-nak már 1500-nál van), a benzinesnek nő (egy 1.6-os benzinmotor talán 3500-nél adja le a maxmálisnyomatékot, de van, hogy még magasabban, láttam már 4500-at is)
a benzinesnek itt avgn egy előnye, hogy közel esik egymáshoz a teljesítmény, és a nyomaték maximuma az ideális az lenne, ha a két függvény maximuma megegyezne, de ugye a valóságban ideális nincs
örülök, hogy te, így a második autód után már igazi szakértőnek számítasz.
engem nem nagyon érdekel az sem, mikor 15l-t eszik. nem munkagépet vettem, hanem autót, ahol másodlagos szempont a gazdaságosság. tudod én nem vagyok spúr, nekem vannak fontosabb feltételek is egy járműválasztásnál.
lásd feljebb
a diesel mindig elmarad mellettem, hacsak nem egy 2x akkora új csoda amire a gazdája az enyémnek a hússzorosát kifizette.
néhány dologban azért nincs igazad. pl a fogyasztás nem csak a fordulatszámon múlik, eleve más a két tüzelőanyag összetétele, más a két motor működési elve, ami önmagában többet jelent, mint az, hogy melyik mekkora fordulatszámon üzemel. mellesleg én a benzinesemmel 1000-1500-as fordulaton közlekedem városban és nem nagyon látom, hogy ettől csökkenne a fogyasztása.
abban sincs igazad, hogy a nyomatéktól megy az autó, ezt sem lehet így leegyszerűsíteni. ahhoz, hogy dinamikusan, jól tudj menni az autóddal, kell az a teljesítmény a nyomaték mellé.
a káros anyagokban sincs igazad, mert mint már említettem egyrészt más az összetétel, más a működési elv, emiatt más lesz az égéstermék is. a közhiedelemmel ellentétben pedig nem a co2 az igazán veszélyes és borzasztóan szennyező anyag ami a kipufogókból kijön.
no had szólak hozzá én is kicsit, mint gépészmérnök-hal(l)gató ehhez a témához:
vezettem is már mindkét félét, én személy szerint a benzint szeretem jobban, de én a HoGo által említett megrögzött versenyző vagyok, szeretem a pörgő motor hangját , nekem élményre jobb a benzin, de ne szóljuk le a dízelt...
igen jó, sokkal nagyobb nyomatéka van, mint a benzinesnek, az autot pedig a nyomaték hajtja, nem a teljesítmény.
nyom,atékban pedig a dízel a jobb, ezen szerintem nincs mit vitázni, a benzines ott kezd fölénybe kerülni, ahol már nem tudsz tovább váltani, és már nő a fordulat, ugynis a dízel ritkáén szereti a 3000 fölötti fordulatot, a 4000-t meg még kevésbé, addig viszont jobban húz és kevesebbet eszik..
a kérosanyagról annyit, hogy működik az energiamegmaradás, vagyis ha kisebb fogyasztással jobban megy a kocsi, akkor tökéletesebb volt az égés, a károsanyag pedig pont hogy a tökéletlen égésnél keletkezik inkább.
mások a két motor alapvető tulajdonságai, de egyik sem rossz, amióta van turbódízel, az kezdi átvenni a közúton a vezetést, oda egyre inkább jó a dízel, versenyen viszont még messze jobb a benzin, hiszen azt lehet pörgetni, a 6000 fordulatszám korlát, ami személyautókban van, bőven átléphető lenne, csak felesleges, és összetettebb megoldásokat igényel, akit a részletek érdekelnek írjon, nemrég tanultuk...
Mert te természtesen szakértő vagy és tudod, hogy a diesel autó sokkal jobban szennyezi a környezetet mint a benzines.
Akik kis dieselt veszik és tudják, hogy kell elindulni egy autóval azok azt élvezik, hogy 4,5 literrel simán eljárnak a te kilenced helyett és ott ahol a benzines visszavált vigyorogva mennek tovább ötösön.
Az alacsony fogyasztás azért van, mert elég alacsonyabb fordulatszámon járatni a motort ha menni akarsz, nem 3000-en mint a benzinest. Hogy miért is? Ja hogy a nyomaték...
A diesel meg max. akkor marad le melletted mikor 130-ba taposol amikor látja, hogy előtted 500 méterrel épp dugó van a nulláson.
persze, hogy nem véletlenül drágább. minden spúr droid azt veszi, persze, hogy ilyen drágán adják....aztán még drágábban javítgatják amikor széttaposod a frankó nyomatéka miatt.
mellesleg a spúrok spúrjai, akik kicsi dieselt vesznek, nem a szuper nyomatékot, hanem a gyakori lefulladást élvezik csak alacsony fordulaton, ahogy eddig láttam.
az alacsony fogyasztás sem a nyomaték miatt van.
mikor 130-nál beletaposok a benzines gázpedáljába, akkor általában azt érzem, hogy a diesel itt mellettem elmaradt.
az tény, hogy olcsóbb tankolni az olajkályhát, ami a sok spúrnak az egyetlen lényeges szempont és most, hogy már a környezetvédelmi szabályozás a valós szennyezéssel ellentétben szuperzöldnek nyilvánította ezeket a bűzbogarakat, a beteg lelkük is megnyugodhat.
Már miért lenne traktor a diesel autó? Sajna másodszorra benzineset vettem és azóta visszasírom ...
épp a minap említetted, hogy rám gondoltál a floyd koncerten. mit mondjak, nem vagyok rá büszke, de mit tehetnék, ha neked ilyen beteg a gondolkodásod?
Ja, amúgy a részeg disznóról, te köcsög, én vezettem az "ótót",gyökér oda meg vissza...Finom Skoda Octavia 1,9 Pdtdi, a Jucus talán még a rendszámát is tuggya...
Rád nem is gondoltam... Azért Kaposvártól Bécsig elég nagy a távolság, egy ekkora gyökeret, ment te vagy, még Sopronig se tudnék elviselni...Amúgy meg dögölj meg, patkány...
neki sem
de ez egy ilyen hely, mindenki a másik avatarjával van elfoglalva. még pink floyd koncerten is
Ez nagyon kockán fog hangzani, de én is belefeledkeztem már 1x-2x a nézésébe .
Nézd meg a "Linkek amik nem illenek bele a vicclap profiljába, de érdekesek"-et!!!!
És az én hozzászólásomat!!!
Upsz, nem akartam kiabálni, buta ctrl-v. Ráadásul valamiért kitörölni sem tudom azt a hozzászólást .
Na engem már itt a sok fúró között csak egyvalami érdekel: mi az az avatar?
Mint gépész, kötelességem nem nyilatkozni.
Íme egy újabb lefegyverzett ellenfél: mi az a csigafúró
Su és Kalmuska nagyon örülök Nektek! Mielőtt regisztráltam évek óta nézegettem a Vicclapot rendszeresen, így ismerem a neveteket. Örülök Nektek! Ezek szerint lesz szócsata - de igazi, egészséges, jópofa - végre! Nem valami oltogatás.
Snowhogee Neked is szia!
Lőrinckém, télleg sokat szippantottál, vazze... Az nem hóhugi, te agyament, hanem...Ki is várgyál kikattintok...Te gyagyás, az a Squadra, jajj, édes istenem, milyen cuccot árulnak a környéketeken?
Sziasztok! Szép jó estét mindenkinek
Még új vagyok itt és ez a fórum tetszett a legjobban, szóval gondoltam, ide "csatlakozom" .
Amúgy jól vagy?
Tipikus, hogy a kedves gyűjtő bejelentkezik, majd az összes látható topicba ír valami ostobaságot. Mivel ez a te esetedben is megtörtént mertem azt feltételezni, hogy ebbe a csoportba tartozol.
ezt is meg kellett kérdezni?? Vagy ez is csak felesleges komment hogy minél hamarabb összegyűljön az 1000? pffff.... csicska
Hogo idefigyelj
2008ban regisztráltam 1 év alatt 100 kommentet írtam .... Szerinted én gyűjtöm te gyík?
agyrém
Nő, 20 éves, jelenleg offline
Csatlakozás időpontja: 2007-11-04
Szintje: Lelkes tag
Csatlakozott: 2007.11.04
Üzeneteinek száma: 139
Éljenek a lelkes tagjaink.
Ne utálj senkit, akit nem ismersz. Meg ne is éreztesd.
Squadra: Pár éve. sztem 2008 elején még vígan írogattak velünk.
és mennyi idő kb az a "régebben" ??
A hozzászólás + szólánc fórumokat is valami "értelmes" szöveg közlése esetén kellene csak használni, nem gépies hsz növelésre. Pld. ebben az esetben a "alma (Jó reggelt mindenkinek!)" vagy "MMDCXI (megint lehülyéztem a főnököm és ki is rúgott)" már értelmesnek számítana. Annak nem látom értelmét, hogy két túlbuzgó egymást felváltva írogat oldalakon keresztül majd még el is köszönnek egymástól ... Heke pedig egyértelműen zizzznet barátunk. Már a harmadik hozzászólása után egyértelmű volt "(Pszt! Hallottál arról a zz300-ról? Ki az a pihentetett? NAGYON SZ*R a neve. Már bocsi.)"