Bocs Kalmuska, tudod, hogy bírlak, de most az jutott eszembe, hogy amikor mással szólalkoztál össze (tehát nem Su-val), és durván válaszolt Neked, akkor Su volt az, aki a kulturált mocskolódás szintjét kérte. Azonnal! Az is Ő volt, amikor valaki a magánéletedet szólta meg, valami olyat mondott, hogy a magánéletedhez semmi közünk. Ezt is azonnal, és ez szent igaz!! Lehet, hogy ez a "az öcsémet nem verheti meg senki - CSAK ÉN" szindróma, de Ti szerintem igenis .... .... .... haverok vagytok!
De!
DEDEDE!
Ennyi ökörséget régen olvastam a motorokról.... El kell hogy mongyam, az összes hozzászólónak esze nincs hozzá...Annyira hülyék vagytok ehhez a szakmához( már elnézést, mind a két oldal) Nyomaték, meg fordulat, azt se tudjátok, miről beszéltek... Nyútonmétereztek, amikor, asse tudjátok, mit jelent...A Su meg egye meg a pörgős benzines motorját, dugja fel a seggébbe, ha annyi esze nincs, hogy mi a Pdtdi...
ja még annyit az autós témáról(úgy látszik lemaradtam) hogy a luxus sportautók (gondolok itt pl a ferrarikra) vajon miért benzinesek????
A sportautók mért benzinesek?
erre a válasz az, hogy ott nem számít a pénz, és a fogyasztás, csak a teljesítmény. a benzinesből meg jobb teljesítményt lehet kihozni, ha hagyod sokat pörögni, a benzines nagyon optimalizálható teljesítményre, a luxusnál meg az ár ugye mellékes, sőtt, minél drágább, annál jobb, lehet vele villantani...
az ár viszont igencsak meggrik, ezért nem alkalmazzák ezeket a technikákat egyszerű személyautókban.
az egyik érdekes probláéma pl a szelepek vezérlése, a nyitás még rendben, de egyszerű rugókkal 6000 fordulat fölött a szelep zárása nem igen oldható meg. ha mg nem zárod a szelepet, akkor a hengerfej elgörbítí, az meg elég gázos...
ezért nem szabad utcai autókat nagyon pörgetni, és a fordulatszámmérőn a pirosan jelzett résztől viszonylag távoltartani a mutatót. pl ha kihúzod rendesebben, akkor már nem célszerű visszakapcsolni és motorféket használni, mivel lehet, hogy túlzottan megugrik a fordulatszám, és tönkremennek a szelepek.
a FORMA-1-ben a 18000 fordulatszámhoz hidraulikus rugókat használnak úgy tudom, azokkal zárják a szeleped, hogy elég gyors legyen a zárás, 6000 fordulathoz valamivel több mint 5g gyorsulás szükséges a szelepnek a visszazáráshoz, hogy ne üközzön, ez ugye a fordulatszámmal arányosan nő
phain, adjuk fel, mint azt ő maga is írta egy fórumban, neki ez a szórakozása.... Nem az igazság a lényeg hanem a harc.
Hiába írnám le, hogy 2x2=4, belekötne, hogy hozzá kell adni az áfát is, ami most ráadásul változott ...
valamivel talán érdekesebb és hasznosabb is. és főleg nem azért van, mert nem tudnak eladni pár felesleges tanárt.
csak lett gtk is a BME-n (Gazdaság- és Társadalom"tudományi" Kar) és valahogy kilobbizták, pedig a közgazdászoknak nem tanítanak dinamikát, vagy szilárdságtant, mondjuk bele is halnának, elég durva tárgy mindkettő, de én szerettem őket...
mi a bánatnak kell egy gépészmérnöknek ilyen hülyeségeket tanulnia? arra ott van a sok hasznavehetetlen ember. biztos megint nem akarták kirúgni a felesleges tanári létszámot.
meg kell mondjam, nem kell nagyon erőlködnöm témakeresés céljából, csak úgy hemzsegnek azok akik nem ismerik a szorzótáblát, de azért a saját "igazságukat" szeretik hajtogatni.
vállgazdot még talán be mernék vállalni tizensokév távlatában is, de szerintem gyanús lenne hogy sem a nemünk, sem a korunk nem stimmel
na de azt sem, hogy én írjam meg... bár ritka sokat készültem rá, mert nem csak a megadott tesztkérdéseket olvastam át egyszer, hanem az órán levetített diasort is...
de sörre nincs pénzem, majd csak utána iszunk egyet, pedig előtte is jó lenne
da ha már ennyien itt vagyunk, akkor nem akarja véletlen valaki megírni helyettem a menedzsment és vállalatgazdaságtan zh-t? már a 3. zh a tárgyból a félévben, és lesz 4. is...
Nem állítottam, hogy szakértő lennék, csak tényeket soroltam fel.
Ja, és gondolom városban 5-ös sebességen mész 1500-as fordulatszámon vagy az sem számít?
Nem azt írtam, hogy csak a nyomták számít. Természetesen számít a teljesítmény, a menetszél, a menetsúly, a gumi típusa, az út minősége, ... stb. Azt írtam, hogy az a lényeg.
Igen, igaz, hogy a fogyasztás nem csak a fordulatszámon múlik, de megintcsak: az a lényeg. Persze más is közrejátszik.
Örülök neki, hogy téged nem érdekel a 15l fogyasztás és van pénzed ablakon kidobálni mert neked más az elsődleges szempont (apropó, nagyobb fogyasztás = nagyobb károsanyagkibocsájtás logikusan, persze mielőtt belekötnél, nem csak az számít). Ha jól értem itt a környezet megóvására gondoltál. Kérdem én: akkor miért benzin? Miért nem hybrid vagy neadjisten teljesen elektromos autó? Mindkettő kint van a piacon, csak rohadt drága. És ha jól értettem a pénz nem számít ...
Ha már a környezetvédelemnél vagyunk még egy kérdés: Miért nem tömegközlekedés!
Apropó, volt már diesel autód, hogy nyilatkozni tudsz róla?
tényeket? hol?
4-es, nincs 5-ös. mellesleg a kis diesel-ek meghalnak, és nem mennek ha nem váltasz vissza(mint ahogy a kis benzinesek is).
nem az a lényeg. fontos, de nem lehet kiemelni.
nem a fordulatszám a lényeg. még akkor sem, ha ismételgeted.
a nagyobb mennyiségű égéstermék nem egyenlő a nagyobb szennyezéssel. nem túl bonyolult, még néhány év és talán megérted.
én inkább elégetem azt a pénzt, mint hogy a bankoknak, autógyáraknak adjam a felesleget. plán olyan értelmetlen bohócságra, mint a hibrid, vagy az elektromos autó.
a környezetvédelem nem érdekel. legalábbis az a formája, ahogy előadja magát a sok debil műzöld.
nem kell vennem traktort ahhoz, hogy használjam. így legalább nem fenyeget az a veszély, hogy azért nem tetszik, mert egyszer az életben vettem belőle egy szart.
Akár azt is mondhatnám, hogy míg a benzinesnek a szája jár a diesel csndben teszi a dolgát .
Visszatérve a tankoláshoz: a fogyasztás miatt még Magyarországon is a diesel tankolása az olcsóbb.
Hogo a benzin jobb mert kevesebbe kerül a tankolás meg szerintem pörgősebb is
Ülj be egy gázolaj majd egy benzin meghajtású autóba és írj ide még egyszer .
A diesel autónak sokkal nagyobb a forgatónyomtéka, ezért már kis fordulatszámon is húz. Ezzel függ össze az is, hogy jóval alacsonyabb a fogyasztása. Persze megrögzött versenyzőnek egy élmény a pörgő motort hallgatni, viszont teljesen mást fogsz érzeni, ha 130-nál beletaposol egy kétiteres diesel vagy egy benzin autó gázpedáljába.
Apropó: itt, Németorszgában a gázolaj az olcsóbb .
azért az nem lenne baj, ha meg tudnátok maradni a kulturált mocskolódás szintjén.
azért utálnak mert köcsög vagy. engem is egy póló miatt cseszegetsz ha mindenkibe belekötsz ne számíts jóra
most nem azért, de ha jól emlékszem nem kálmuska buzizott le a rózsaszín pólód miatt. persze attól még tényleg egy hülye.(hogy köcsög-e, arról nincs információm)
ZZZ3000 Ha gyarapitani szeretnéd annyira a hozzászolásaidat, akkor ne értelmetlen hozzászolásokkal tedd, ha ennyire van kedved irogatni, irj azokhoz képekhez amikhez már régen irtak, ott senkit sem zavarsz. Nem bántásból mondom.
Neki jó ötletnek tűnt így palástolni, hogy két néven jelentkezik be... Remélem hamarosan egyiken sem fog tudni ...
Gyanakszom, hogy phain és tüncite meg Nekem8 ugyan azok.
Nyugi, valahol azt írja hetente csak 2x tud lenni. Szerencsére! Én még új vagyok a hozzászólás terén, de már rég olvaslak benneteket, de én sem értem az ilyeneket. Csak gondolom, hogy ő az élet más területén is ilyen és hasonló lehet a fogadtatás, mint itt. Csak ezt valahogy könnyebben viseli. Szerintem előbb vagy utóbb beleun és távozik, csak ki kell várni.
szerintem o szeles ivben sz...ik arra, hogy mi mit gondolunk rola, csak az erdekli, hogy a gratulalok mit mondanak rola (Grat a 100hoz! Grat a 200-hoz! Grat az 500-hoz! stb). Csak azt nem ertem, hogy ha ezt nem "munkaval" (ertsd: ertelmes hozzaszolas) eri el, hanem azzal, hogy beirkalja, hogy 3! 2! 1! meg PS, akkor az miert olyan teljesitmeny, amihez gratulalni kell? vagy akkor is gratulal maganak, ha meg tudott tenni 10 lepest? Vagy vett 20 levegot? Meg azt sem, hogy tenyleg mire gyujti a hsz-t, avatarja mar van, vajon poziociora hajt, vagy csak o akar lenni a legtobb hsz-es (mert ugye ezt is el lehet erni, napok alatt is, ha kelloen kreten az illeto), es akkor azzal mit kezd? na mindegy, en is maradi vagyok, lehet, hogy tenyleg en vagyok tuncite is, mert egyetertek vele
Szerintem nem vagy maradi, vagy ha igen, akkor én is az vagyok, mert ezt én sem tudom megérteni...
még egy ideig kaparhat, h bárkit is pihentetthessen...
annyira nem tudom megérteni, h miért jó neki vagy bárkinek úgy tartozni egy közösségehez, hogy ott a nagy többséget zavarja, irritálja, dühíti a jelenléte, a megnyilatkozásai. mi játszódhat le abban a sötét fejében, boldoggá teszi, h ellenszenvet kelt maga iránt? én nem tudom elképzelni, h jó érzéseim lennének, vagy h szívesen lépnék be, ha nem látnának szívesen, ha nem "szeretnének" itt. na mindegy.. én már csak ilyen maradi vagyok...
valszleg ugy, hogy most o akar pihire kuldeni valakit, ne csak neki kelljen. Kar, hogy a Viccfelugyelok ismernek mar enynire minket, hogy tudjak, mi harman nem egy skizofren vagyunk... raadasul hermafrodita skizofren...
én meg arra, h totál zizzent vagy...nem tudom milyen elgondolásból jutottál a zseniális következtetésre, de tévúton jársz... ha annyira izgat, szívesen megadom a nevem, leinformálhatsz a közösségi oldalakon, vagy blogon, vagy az egyetemen... és Phain különben is pasi....
Nem vagyok új. Tudom mi a FŐ téma.
De azon belül...