|
|||||||||||||
Jani0624 első hozzászólásában írta meg a helyes választ. Azok bizony az ívelőlapok, angolul Flaps-nek hívják őket, és valóban, a szárnyon többlet felhajtóerő keltésére alkalmazzák kis sebességnél, tehát jellemzően felszálláskor és leszálláskor. Ahogy elnézem őket, ezek inkább leszállási pozícióban vannak (45°-ra kieresztve), tehát a kép valszeg kamu. Nekem nyugodtan elhihetitek, pilóta vagyok. A gép egyébként egy szlovák lajstromban lévő, Boeing 737 típusú, masina, és a SkyEurope a tulaj.
Amugy most nézem, elírtam vmit, a spiler az spOiler akart lenni. És szerintem sem eredeti így eza kép :-) a kocsin nincs árnyék. :-) Szerintem a hátul lévő gép az original, a kéket meg ügyesen rátették :-)
na itt az igazság!:D...köszönjük az infót jani0624!:)
Noh, sok érdekességet olvastam itt össze :-) a Flaps ( magyarul fékszárny(ak), vagy ívelőlap) a felhajtóerő növelésére szolgálnak, Fel és leszállásnál azért engedik ki őket, hogy lasabb repülésnél is ugyanannyi felhajtóerő keletkezzen. A Spiler/Speed Brake, ami meg felfelé nyílik ki magasan a levegőben lassitáshoz használandó, illetve közvetlen földetéréskor a felhajtoerő lerontására, hogy a gép ne emelkedjen vissza :-) Noh, ezt jol megaszondtam
azert is kamu ez a kep mert a kisauton nincs arnyek, korulotte pedig igen. de vannak ilyen repterek, ahol a strad felett szallnak kozvetlen a gepek :D
fékezéskor a szárnyon lévö lapok szétnyilnak, tehát felfelé és lefelé is állnak vhogy igy >--- ;)
Az a flaps direkt azért van lefelé hogy felemelje a gép orrát fel- vagy leszálláskor.
Középkormány?Olyan nem igen van.Ezek a felhajtóerő növelését szolgáló nemtudompontosanmianevük(angolul flap(s)):)Ha lefelé áll a"középkormány" akkor alapba fölfelé kell mennie.:D(logika felsőfokon)
Lehet hogy ez az új sporolási módszer. Miért legyen az út csak az autoké ha repülők is használhatják! Már a neve is mutatja kifÚTó XD
bakker ha jobban megnézem kint van! :)
szerintem a legnagyobb gáz a képpel, hogy akár felszáll, akár leszáll kint kellene legyen a futóműve...
Mi aza középkormány? :-) Szerintem a hátrébb lévő gép még igazi, eltudom képzelni hogy ott haladjon el leszálláshoz, az innenső pedig szép munka :-) Lehet ilyen alacsonyan ilyen szögből lefotózni egy repülőt, de nem hiszem hogy a repülő fotója a háttérrel egyidőben készült.
Mondasz valamit, de nekem az sokkal inkább szemet szúrt, hogy a kocsra nem is vet árnyékot.
ha jól megnézitek: a szárnyon a középkormány épp lefele irányitja a gépet mer lefele álló állapotban van. tehát ha innen még lejjebb jön. de ha lejjebb jönne akkor vagy elviszi egy emeletesbusz tetejét, vagy belemegy egy villanyoszlopba. szal nemtom de sztem kamu
En lattam olyan ilyen alacsonyan szallni repulot es nem volt repter a kozelben. Biztos a pilota a tajat nezi:)
Csak egy picit kamu a kép :-)) Azt a kisautót elfújná a hajtómü ilyen közelröl. Amúgy nem ritkaság hogy a reptér közel van, vagy összeér a kifutóval. Ilyen pölö Korfu is! Háromszor is voltam már és mindig nagy program a repcsik nézegetése le- vagy felszállás közben. :-)))
Az nem sokáig tudna zavarni... :) :(
engem meg az ha ilyen közel jönne egy autó a repülöhöz:)
Engem zavarna, ha ilyen közel repülne el egy gép az autótól.