Rakéta

Rakéta

Az Arizonai Autópálya -segélyszolgálat egy fémhalomra bukkant, ami az egyik kanyarban az út fölé hajló sziklába fúródott. A roncs inkább hasonlitott egy lezuhant repülőgépre, de mégis autó volt. A típusát azonban a helyszínen nem tudták megállapítani. A laborban végül rájöttek, hogy milyen autó volt és hogy mi történt. Valószinűleg a fickó szert tett egy JATO-egységre ( sugárhajtású felszálló, tulajdonképpen egy szilárd üzemanyagú rakéta ), amit arra használnak, hogy nagyobb lendületet adjon a katonai szállitó gépeknek a rövid kifutópályán való felszálláshoz. A Chevy Impala vezetője kihajtott a sivatagba,és talált egy hosszú, egyenes útszakaszt. Rögzitette a JATO-egységet az autójához, beugrott, felgyorsított és kilőtte a rakétát. Amennyire megállapitható, a tények a következők: az 1967-es Impala sofőrje a rakétát a baleset helyszínétől kb. 3 mérföldnyire oldotta ki. Ezt az ott talált megperzselt és megolvadt aszfaltból állapították meg. A rakéta, ha helyesen használják, a legnagyobb tolóerőt 5 másodperc alatt eléri, a Chevyt ezzel több, mint 350 mérföld per órás sebességre gyorsítva, és a maximális erőt még 20-25 másodpercig képes kifejteni. Az autó még egy kb. 2.5 mérföldes szakaszon a nyílt autópályán maradt ( 15-20 másodpercig ), majd a vezető elkezdett fékezni, teljesen leégett a fék és a gumik is, széles csíkot hagyva maguk után az úton. Ezután felszállt a magasba, megtett még további 1.4 mérföldet, mielőtt egy sziklába fúródott 125 láb magasan, egy 3 láb mélységű fekete krátert hagyva maga után. A vezető maradványainak nagy része sosem került elő, csak néhány kis csontdarabot, fogakat és hajszálakat találtak a kráterben, valamint köröm- és csontszilánkokat távolítottak el a roncs egyik darabjából, ami valószínűleg a kormány lehetett egykor.

  •   Értékeld!
  • Stars
  •   Megosztás:
Előző oldal
Előző oldal
Találomra
Találomra
Következő oldal
Következő oldal