Eredmény

Eredmény

A matematika mégsem egy egzakt tudomány.

  •   Értékeld!
  • Stars
  •   Megosztás:
Előző oldal
Előző oldal
Találomra
Találomra
Következő oldal
Következő oldal

Hozzászólások

2011. július 8 15:08:02

#15
Vendég

Csatlakozás időpontja: 2007.08.31
Üzeneteinek száma: 0

Ha jobban megézed akkor látod hogy a feketén 48/2(9+3) van a fehéren meg 48+2(9+3) remelem ez volt a poen Smiley

Az egy osztás jel, nem összeadás!
Pont, vízszintes vonal és pont!!!

Nézd a képen, az ON alatt: http://impactible.s3.amazonaws.com/34/files/2010/02/calculator.jpg

2012. július 21 10:51:54

Elég nehezen lenne + :)

2011. július 20 00:42:39

2011. április 27 14:44:03

#14
soger

Csatlakozás időpontja: 2008.03.14
Üzeneteinek száma: 942

Szerintem egyik szamologep sem mukodik jol, ugyanis egyik sem kellene elfogadja, hogy a 2-es es a zarojel kozt nincs muveleti jel. De ez mar nem matematika, hanem informatika problema.

ISMERED AZ ÉKEZETET? MUTATOK NÉHÁNYAT: ÁÁÁÁÁÁÁÁÁ,ÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉ,ÍÍÍÍÍÍÍÍ. TESSEN PARANCSOLNI!

2011. szeptember 24 09:53:49

2011. április 25 18:12:22

#12
Vendég

Csatlakozás időpontja: 2007.08.31
Üzeneteinek száma: 0

A matematika egzakt, csak a tisztelt feltöltő nem ért a számológépéhez.Ez (mint egyre több kép és "vicc") nem vicces.
Dennis: Te sem értesz a számológépedhez. A harmadik sor első billentyűje (ahogy az a képen is látszik) nem előjelváltás, hanem törtvonal.
Itt pedig azért nem játszik a műveletek sorrendje, mert a zárójel és a kettes között nincs műveleti jel. Hogy ezt aztán melyik gép hogy értelmezi, az gyártófüggő.

Akkor nem vicces, ha túl komolyan veszitek. Valószínűleg a kép beküldője is tudta, hogy mi a különbség a két gép között. Mindenesetre jó látni, hogy ennyi jó matekos jött itt össze hirtelen.

2011. április 25 20:13:07

2011. április 25 11:57:33

#11
gradU

Csatlakozás időpontja: 2005.12.17
Üzeneteinek száma: 25307

Hogy felpörögtek a Vendég hozzászólások. Smiley

2011. április 25 10:26:10

#9
Vendég

Csatlakozás időpontja: 2007.08.31
Üzeneteinek száma: 0

Szerintem a 3. sor első gomb alatt a 2. sor első gombjára gondolt mert nekem is ilyen gépem van de csak mert kezeli a komplex-eket és elektrotechnikához már igen csak szükséges válakozó áramkörök esetében.

2011. április 25 09:23:59

#7
pricsi

Csatlakozás időpontja: 2006.03.02
Üzeneteinek száma: 47

Én valamennyiben mind a két eredménnyel egyetértek. Casio-val annyiban, hogy ha úgy értelmezzük, mint 48/2*(9+3), akkor én is ilyen sorrendben értékelném ki a műveleteket. Texas-sal pedig abban, hogy amikor azt írom le, hogy y/2x (rövidítve, szorzásjel nélkül) akkor inkább arra gondolok, hogy y-öt osztom 2*x -szel, és nem arra, hogy (y/2)*x.

2011. április 25 02:03:46

#6
Vendég

Csatlakozás időpontja: 2007.08.31
Üzeneteinek száma: 0

A műveletek sorrendje:
1. szint: hatványozás
2. szint: szorzás, osztás
3. szint: összeadás, kivonás
Az azonos szintű műveleteknél balról jobbra haladunk.
A zárójel megváltoztathatja a műveletek sorrendjét.

Igazad van! Ez a precedencia szabály!

2011. április 25 10:58:48

2011. április 25 01:55:24

#5
Annus

Csatlakozás időpontja: 2008.01.30
Üzeneteinek száma: 5892

Az egyik számológép selejtSmiley

2011. április 24 22:49:40

#3
Vendég

Csatlakozás időpontja: 2007.08.31
Üzeneteinek száma: 0

A Casio is kihozza a 2-t, ha az osztás helyett a törtvonalat (3. sor első gomb) használnak.
A konklúzió: megfelelően kell zárójelezni.

Ezzel csak az a baj, hogy nincs kétféle jel az osztásra egyik számológépen sem (mégis mi értelme lenne), nem is tudom hogy ez hogy merült fel benned.
A 3. sor első gombja pedig a negatív előjel, pontosabban az előjel váltás. Erre mérget vehetsz, nekem is ilyesmi számológépem van.

2011. április 25 09:34:11

Nem hiszem, hogy a művelet jele számítana ebben az esetben. A műveletek sorrendje viszont igen. Ha jól tudom, előbb végezzük el az osztást, mint a szorzást, majd az összeadást és kivonást. A zárójelben levő értékeket legelőször számoljuk ki. Ezeket a dolgokat figyelembe véve, a Casio számolt helyesen.

2011. április 24 23:42:26

2011. április 24 22:04:40

#2
gradU

Csatlakozás időpontja: 2005.12.17
Üzeneteinek száma: 25307

A matematika egzakt, csak az eredmény megvalósítás-függő. Smiley
Mindkettő logikus a maga módján, de ha az lett volna a kérdés, mennyi lesz az eredmény, a Casio-ét mondtam volna. Egyébként mindegy, csak tudni kell, melyik gondolkodásmódot képviseli, amivel számolunk.

2011. április 24 21:28:11

#1
Vendég

Csatlakozás időpontja: 2007.08.31
Üzeneteinek száma: 0

A TI-85ös a 48/(2*(9+3))=48/(2*12)=2 eredményt számolja.
A Casio gép (48/2)*(9+3)=24*12=288 eredményt számolja.
Kellene még egy vegyesszámokat alkalmazó gép is: (48/2,12=22.6415)

Összes hozzászólás