Római számok

Római számok

Az órát gyártó országban nem közismertek a római számok.

  •   Értékeld!
  • Stars
  •   Megosztás:
Előző oldal
Előző oldal
Találomra
Találomra
Következő oldal
Következő oldal

Hozzászólások

2011. július 9 10:51:45

#52
Lilla12

Csatlakozás időpontja: 2010.09.03
Üzeneteinek száma: 1047

Nem csodálkozom rajta, nekünk is ilyen óránk van, amin a római négy az négy vonalka.

2010. június 14 07:07:21

#51
sataa

Csatlakozás időpontja: 2008.02.13
Üzeneteinek száma: 53

Csak úgy, megjegyzésként: a róvásírásban is IIII a 4-es

rovasiras

2009. február 25 22:04:13

#43
gradU

Csatlakozás időpontja: 2005.12.17
Üzeneteinek száma: 25307

Kipróbáltam pár netes arab-római szám átalakítót. Nem ismerték a nagyságrendek jelölését, csak egy rakás M-et írtak az elejére.

2009. február 24 05:57:15

#38
NevemTeve

Csatlakozás időpontja: 2007.04.21
Üzeneteinek száma: 6511

Köszönöm az infót. Lusta voltam utána nézni. Mindenesetre jóval bonyolultabb, mint az arab számos változat.

Lényegesen. Ki szeretné a matekot, ha ilyen számokat használnánk...?

2009. március 1 11:50:24

A felülvonás nyomtatva teljesen olyan mint a vektoré, de vannak sokkal díszesebbek is. Ez a XIV. században kezdődött. Úgy tudom, hogy az oldalvonal jóval később.Smiley Azért még mindig sokkal szerencsésebb ez, mint eleinte ezek az ezresre és nagyobb számra használt kukac jelek :

http://www.ttk.pte.hu/ami/phare/tortenet/romaiszm.html Smiley

2009. február 27 10:32:23

Én semSmiley nézegettem a tarokk lapokat, de nem játszottam. Azt mondták (kedvesenSmiley), hogy ehhez férfi ész kell ..Smiley

2009. február 27 10:25:56

Biztos. Matekból ez a felülhúzás és abszolútérték jel a vektor hosszát jelöli. Az oldalt vonalkázást végképp nem hallottam még a római számokkal kapcsolatban. Gyanús, hogy ezeket az utókor találta ki, csak nem számolgattak ilyen nagy számokkal a rómaiak.

2009. február 26 22:00:21

Mi mindent tud meg az ember! Még sose tarokkoztam, így azt sem tudtam, hogy négyes is van benne... Smiley

2009. február 26 20:46:57

Többféleképpen fennmaradt, szerintem is logikusSmiley ritkán használjuk, tényleg csak ezért szokatlan
Nekem így volt legegyszerűbb megjegyezni: ha fölé vonal van akkor ezerszerest jelent, ha mellette van vonal, akkor meg százszorost. A kettőt kombinálva végtelen variációk lehetnek

|L|= 5000
|V| = 500 000 itt felül vonal is van (Arial_Unicode_MS)

(érdekesség : a tarokk kártyacsomagjának 4-es lapján is római IIII van)

2009. február 26 09:43:23

Töltsd ki TE így, nehogy már mások küzdjenek azért hogy TE röhöghess....Hát mit képzelsz teSmiley

2009. február 25 15:56:23

Ja amúgy szívatásból egyszer így töltse ki valamelyikőtök. (a képét küldje be a vicclapra)

2009. február 24 19:35:16

Nem bonyolultabb, csak szokatlanabb. Mire befejezed az adóbevallásod, egész megszokott lesz, elhiheted... Smiley

Amúgy teljesen logikus szisztéma. Smiley

2009. február 24 17:48:14

2009. február 24 01:11:42

#37
Annus

Csatlakozás időpontja: 2008.01.30
Üzeneteinek száma: 5892

Konkréten a római négyest nem ismerikSmiley

2009. február 23 22:19:39

#30
Bakfitty

Csatlakozás időpontja: 2006.10.10
Üzeneteinek száma: 1403

Ki csinálná meg az adóbevallását római számokkal? ... Smiley

Én sem tudtam, csak feltételeztem, hogy ha el tudtak számolni ezerig, akkor vették maguknak a fáradságot, hogy tovább menjenek. Smiley

Ugyan már... az a pár forint ide, vagy oda... Smiley Mindenki kerekít, bár az adóhivatal ügynökei nem nézik el, mert általában lefelé kerekítem. Smiley

2009. február 26 20:43:02

Értem. Nem tudtam, hogy lehet ekkora nagyságrendet kifejezni római számmal. Nagyon nehézkes számozás, nem embernek való, túl lassan olvashatók ki.
Lehet, hogy van olyan valuta, amiben nagyjából annyit keresek. Egyébként kicsit felfelé kerekítettem, csaltam. Smiley

2009. február 25 21:58:13

Oupssssz... Nem vette be a jeleket

CXLIICCCLXVIII

ezek felett egy sáv van

CXLII

ezek fölé pedig dupla sávot kell húzni.

2009. február 23 23:34:12

CXLIICCCLXVIIIDCCXCV = 142 368 795. Hasonló módon le lehet írni a 788654888-at is, csak most lusti vagyok.... Smiley Csak nem 788 milliót keresel évente? Smiley


http://fr.wikipedia.org/wiki/Num%C3%A9ration_romaine

2009. február 23 23:27:50

Leírnád nekem római számmal a 788654888-at?

2009. február 23 23:01:27

Az attól függ, mennyi helyed van leírni. ;)

2009. február 23 22:57:40

Még milliárdokat is lehet vele írni...Smiley Keresel annyit magyar pesosban? Smiley

2009. február 23 22:54:57

Szerencsére annyira rosszul nem keresek

Mekkora a legnagyobb római szám?

2009. február 23 22:29:44

2009. február 23 17:57:47

#29
triniti5

Csatlakozás időpontja: 2005.09.05
Üzeneteinek száma: 490

Nekünk is van egy ilyen óránk, amin ilyen négyes vanSmiley

2009. február 23 16:30:52

#27
soger

Csatlakozás időpontja: 2008.03.14
Üzeneteinek száma: 942

Egyebkent is ki nem szarja le a romai szamokat. Nehezen kiolvashato es nincs benne rendesen definialva a helyi ertek. Egy gyenge, kezdetleges probalkozas volt arra, hogy leirjuk a szamokat. Ha meg mindig azt hasznalnank sehol sem lenne a matematika es vele egyutt az osszes termeszettudomany. Ugyanolyan benasag, mint a naptarrendszer, amit a mai napig hasznalunk.

Ja, igazad van Smiley pont úgy, mint az ősember...ami szintén gyenge, kezdetleges próbálkozás volt....

2009. február 23 16:41:16

2009. február 23 15:33:21

#26
maxireka

Csatlakozás időpontja: 2008.02.18
Üzeneteinek száma: 15

Nem értem mi a baj. A hülye nem érti, hogy 4-es, a többi meg igen. Nekünk is ilyen van a konyhában!

2009. február 23 01:46:51

#24
Atex88

Csatlakozás időpontja: 2006.05.12
Üzeneteinek száma: 19

Annyit fűznék hozzá az egészhez, hogy a viccek tetemes része a tudatlanságon alapszik. Minél kevésbé tettenérhető, hogy hol hibázik az okfejtés, vagy a poén logikája, annál furfangosabb, viccesebb. Amit mindenki tud, azt nem élvezet megfejteni, ezért nem is találjuk viccesnek. (Bizonyos értelemben vicc az is, hogy "Az alma egy jármű.", csak olyan gyorsan lereagáljuk, hogy hülyeség, hogy semmi élvezet nincs benne.) Például azok a nagyon frappáns kérdések, hogy miért nem készül az egész repülő fekete-dobozból és társai mind arra apellálnak, hogy az emberek valóban nem tudják a választ, s még fel sem merült bennük a kérdés, pedig van rá nyomós szakmai érv...

2009. február 22 22:52:50

#22
picimacs

Csatlakozás időpontja: 2006.09.21
Üzeneteinek száma: 2144

a lényeg hogy tudjuk menyi az idő, felőlem gyök 16 is lehetne ott, vagy osztódó gumimacik, csak tudjam mikor van ebéd idő...

bár ahoz a négyes szám pont nem kell, de mindegy.....

2009. február 22 22:53:14

2009. február 22 22:02:39

#17
Bakfitty

Csatlakozás időpontja: 2006.10.10
Üzeneteinek száma: 1403

Piszkosul bánt, hogy nem vok tökéletes...

2009. február 22 18:57:58

#10
Merker Balázs

Csatlakozás időpontja: 2008.11.10
Üzeneteinek száma: 162

A hivatalos valóban a IV, de igen gyakran használatos a IIII, nem minősül hibának.

2009. február 22 18:51:58

#9
eol

Csatlakozás időpontja: 2006.07.14
Üzeneteinek száma: 487

Talán a helyes képfelirat ez lenne: A fényképet készítő előtt nem ismertek a római számok. Egy újabb eset, amikor egy kis művelődés nem árt mielőtt égeti az ember magát (de azért poén az emberek műveletlensége is, sőt még inkább az a teljes hiánya a tudásvágynak, hogy legalább utánanézzenek ha nem tudják).

http://en.wikipedia.org/wiki/Roman_numerals#IIII_vs._IV vagy magyarul http://hu.wikipedia.org/wiki/R%C3%B3mai_sz%C3%A1m de az angol cikkben külön kitér a IIII vs. IV-re - angolul nem tudóknak leírom, hogy a 4-et eredetileg a rómaiak IIII-nek írták, a IV csak a modern időkben vált használttá, mivel az IV a Jupiter (IVPPITER)-t jelentette.

Miért példálózik mindig mindenki velem? Én lennék a mérce?


Amúgy lehet, hogy egy zseni rakta fel, csak ezt az egy dolgot véletlenül nem tudta. A kioktatással pedig magát minősíti az ember. Ha valaki nem tud valamit, én általában megpróbálom felvilágosítani, nem pedig elkezdem hülyézni.

2009. február 23 12:50:46
eol

Igen, lehet, hogy én küldtem be, és most próbálom elterelni a figyelmet magamról. Na mindegy, ezt a témát most ejtem, inkább beküldök egy vicces fényképet egy autóról, aminek a jobb oldalán van a kormány. Milyen hülye gyártó, felcserélni a jobb oldalt a ballal...Smiley

2009. február 22 22:20:57

Ha senki sem tud mindent, az akkor sem jelentheti, hogy az egész világ buta. Smiley Mindössze emberek vagyunk ez az egész... A világ szebb lenne, ha toleránsabbak lennénk. Smiley

2009. február 22 22:20:36

Miért nem lehet elfogadni, hogy nem vagyunk egyformák? Szerintem fel sem merült benne, hogy így írták régen..Smiley
Sok tévedés van ezen az oldalon. Nem ez az első, biztosan nem is az utolsó. Mivel nem egy tudományos oldal, ilyen mértékű felháborodásnak hangot adni és messzemenő következtetést levonni :

"égeti az ember magát.....műveletlensége..... teljes hiánya a tudásvágynak"..... Helyreigazítani is lehet sokféleképpen, így is...máshogy is.

És ha már ilyen szépen összejöttünk elárulok egy titkot : nem, nem én küldtem be. Smiley
Pedig jópár éve a kedvenceim a római számokSmiley

2009. február 22 22:17:34
eol

Pontosan hiszen azt is mondtam, olvasd csak vissza. Buta az is aki nem keres rá, buta az is aki rákeres. Az egész világ buta, senki sem tud mindent

2009. február 22 22:12:44

Az sem kizárt,....

Úristen, mi lesz velem, a nagyvilág elé tártam butaságom, mert nem kerestem rá, hogy a "t" nem kellett volna...

2009. február 22 22:00:54

Azt sem kizárt, hogy éppen te küldted be! Smiley

2009. február 22 21:54:37

Egyesek tévedhetetlenek. Ők soha nem követnek el hibát, soha nem tévednek, ők mindíg mindenre rákeresnek, egyszóval tökéletesek...

eol: ha valaki megszólal anélkül, hogy rákeresne, az még nem jelenti, hogy buta... mert akkor te is buta vagy, csak nem tártad még a nagyvilág elé, hogy mekkora!

2009. február 22 21:51:44
eol

Igen, sok mindent nem ismerek én sem, valóban bocsánatos bűn; de mielőtt a világ elé tárom a butaságom, veszek egy kis fáradságot és utánanézek. Azért nem hiszem, hogy olyan nagy bűn lenne egy ennyit elvárni másoktól is.

Engedd meg hogy tippeljek: te küldted be?

2009. február 22 21:05:27

A Szaharában bocsánatos bűn (talán), de az internet előtt ugyan ne legyünk büszkék arra, hogy nem csupán műveletlenek vagyunk, de még a keresőbe is lusták vagyunk beírni a "római számok" kifejezést.

2009. február 22 21:02:48

Nem ismerte, ezért viccesnek találta. Bocsánatos bűn.
Ez a stílus inkább téged minősít.....

2009. február 22 20:32:55

2009. február 22 16:50:04

#8
gradU

Csatlakozás időpontja: 2005.12.17
Üzeneteinek száma: 25307

A szabványos idő 10 óra 10 perc.

2009. február 22 15:54:32

#7
destiny13

Csatlakozás időpontja: 2007.01.21
Üzeneteinek száma: 131

Nálunk Pápán a Nagytemplom mindkét toronyóráján ilyen a 4-es (XD), de már tudom, hogy nem csak itt van így.

2009. február 22 15:47:29

#6
bridgetdino

Csatlakozás időpontja: 2006.11.05
Üzeneteinek száma: 70

A mi óránkon is így van Mondjuk én nem tudtam, hogy így is helyes, de hát egy 15 évesnek talán ez nem olyan nagy szégyenSmiley

2009. február 22 15:25:22

#5
ocsi_86

Csatlakozás időpontja: 2005.10.09
Üzeneteinek száma: 94

egyetértek az előzőekkel, én is láttam már így írva, nem 1, nem 2 helyen, semmi pláne nincs benne!

2009. február 22 14:08:39

#4
Canonicus

Csatlakozás időpontja: 2006.08.27
Üzeneteinek száma: 19

Valóban szokták így is írni a 4-est. És tényleg általában az órákon. Az a műveletlen, aki ezt nem tudta... Őt kellene kitenni a Vicclapra, hogy röhöghessünk rajta...

2009. február 22 13:54:59

#3
franxepe

Csatlakozás időpontja: 2009.02.22
Üzeneteinek száma: 3

vio jól mondja, az órákon pedig gyakorlatilag tradíció így írni a 4est, inkább mást alig látni....

Összes hozzászólás