Teccikérteni?

Teccikérteni?

Egy gyöngyszem.

  •   Értékeld!
  • Stars
  •   Megosztás:
Előző oldal
Előző oldal
Találomra
Találomra
Következő oldal
Következő oldal

Hozzászólások

2011. február 13 20:11:15

#44
ancsahair

Csatlakozás időpontja: 2010.04.10
Üzeneteinek száma: 90

Aha:D

2009. október 25 19:51:25

#43
kerbaim

Csatlakozás időpontja: 2009.10.25
Üzeneteinek száma: 7

Végül tegyük akkor rendbe a dolgokat:

Alakjelző - olyan jelző amely a jelzőkar állásával mutatja a továbbhaladás lehetőségét vagy tilalmát (a régebbi jelzők ilyenek, az újak a fényjelzők).
Nem biztosított jelző - olyan jelző amely nincs gépi úton összekapcsolva a jelző utáni szakasz foglaltság érzékelésével (magyarul attól függetlenül, hogy van e mögötte vonat vagy nincs, szabadon, a forgalmi szolgálattevő, azaz a bakter által szabadra állítható. Így a bakter felelőssége, hogy két vonat ne érhesse utol egymást).
Térközjelző - két állomás közötti vasúti pályát szakaszokra osztó jelző
Előjelző - a következő jelző állását mutatja, mivel vasúton nyolcad annyi a súrlódás mint közúton, ebből következően nyolcszor akkora fékútra van szükség. Pl. 120 km/h esetén 1000 m-re.
előjelzőjének a jelzése nem ad sebességjelzést, hanem azt jelzi, hogy milyen jelzés várható - tehát csak a következő jelző állásának jellegét mutatja meg, hogy a vonat továbbhaladhat, vagy nem. Azt nem jelzi, hogy pl. 40 km/h vagy 80 km/h-val lehet tovább közlekedni.

A teljes jelentés: Vannak olyan, két állomás között elhelyezett jelzők, amelyek az állomásköz felosztására szolgálnak, de ezeknek szabadra állítását csak a kezelő személyzet ellenőrzi, tehát gépileg nincsenek biztosítva. Ilyen jelzők esetén a hosszú fékút miatt előjelzőt használunk, hogy a vonat meg tudjon állni a jelző előtt, ha szükséges. De ez az előjelző csak annyit közöl a mozdonyvezetővel, hogy a következő jelzőnél továbbhaladhat, vagy ott meg kell állnia. Ugye, hogy nem olyan bonyolult? Smiley

2009. április 17 18:33:36

#39
Replica

Csatlakozás időpontja: 2009.04.16
Üzeneteinek száma: 657

Úristen ez nagyon értelmes SmileySmiley

2008. július 8 22:15:08

#38
Caterpillar

Csatlakozás időpontja: 2006.05.24
Üzeneteinek száma: 203

én nem vagyok vasutas, csak egy kicsit értek hozzá(játék miatt), és szerintem érthető.



szóval a "nem bíztosított alak térközjelző jelző" az egy. annak az előjelzője nem mutatja a sebességkorlátozást, hanem azt monnya meg milyen jelzés lesz majd a "..." jelzőn.

és azért vannak előjelzők, hogyha piros jelzés van az úgynevezett szemaforon, akkor azt időbe megtudja a vezető, és meg tudjon állni.

emélem így érthetőbb ami itt akar lenni

hogyha piros jelzés van Erre mondaná kedves tanárom, hogy vasúti jelző az vörös, piros legfeljebb a majom s*gge. Smiley

2009. október 25 19:39:18

2008. február 11 16:11:54

#37
Shando

Csatlakozás időpontja: 2007.11.13
Üzeneteinek száma: 338

Mi Van?Smiley

2008. február 4 23:10:42

#34
zuszka

Csatlakozás időpontja: 2007.12.21
Üzeneteinek száma: 3511

nem vagy hülye kálmuska ,azt fogja jelezni.logika meg nincs benne ,én már 25 éve nem találok a vasutba se.SmileySmileySmiley

hát nagyon úgy nézki..Smiley

2008. február 5 00:23:07

Ketten vagyunk...

2008. február 4 23:37:23

2008. január 31 22:57:37

#29
Kenguru

Csatlakozás időpontja: 2007.01.10
Üzeneteinek száma: 122

Simán megértettem.Ükapám vasutas volt.Benne van a génjeimben.

Irigyellek. Nekem a nagyapám volt vasutas, ennek ellenére az első néhány szó után elvesztettem a fonalat. SmileySmiley

2008. február 1 06:03:31

Az ükapád?

2008. január 31 23:21:26

2008. január 31 22:21:16

#26
zuszka

Csatlakozás időpontja: 2007.12.21
Üzeneteinek száma: 3511

GIDA:NEM LOVAK ,EZ VASUT.TÉRKÖZJELZÖK OTT VANNAK.(NEM OKTATÁS ,CSAK SAJNA TUDOM Smiley)gradU:VÉGRE VAN AMIVEL TE SE TUDSZ MIT KEZDENI.(VICC VOLT CSAKSmiley) NEM KELL FORDITANI MERT NEM LEHET.HÜLYESÉG NEM LEHET MEGÉRTENI ÉN ÉVEK ÓTA PRÓBÁLOM MÉGSE TUDOM MÁRMINT MEGÉRTENI.HIGGY NEKEM NEM LEHET.EGYRE VISZONT NAGYON JÓ HA KÉSZÜLÖK VIZSGÁRA TUTI,HOGY AKKOR ALSZOK A LEGJOBBAN MERT ELKEZDEM TANULNI KB.2 PERC ÉS ALSZOK.ANNYIRA ÉRDEKFESZITŐ,MEGSZÁRAZ.SmileySmileySmiley

Kedves vasutas: a fényjelzőt ne hívjuk már jelző lámpának, ha kérhetem. Mert ugye nem így szokás nevezni. Smiley

2009. október 25 19:37:40

Nyert. Nem kavarodtál bele Az előjelző jelzi, hogy mit fog mutatni a jelző. De csak a jelleget mondja meg: tehát, hogy továbbmehetsz vagy meg kell állnod. Azt nem mondja meg, hogy ha tovább haladhatsz, hogy mennyivel teheted meg.

2009. október 25 19:34:57

Mi volt ebben a bonyolult? Az előjelző jelzi, hogy mit fog mutatni a jelző... Értem én, nem vagyok hülye... Vagy igen?.... Előjelző jelzője... Bekavarodtam...

2008. február 4 11:33:21

EZ IGY VAN EGYÉBKÉNT AHOGY ÍROD.MERT MI A FÉSZKES FENÉÉRT KELL EGY OSZLOPRÓL MEG JELZŐ LÁMPÁKRÓL HETVENHÉT OLDALON TAGLALNI,HOGY KI-BEJÁRATI ILL.TÉRKÖZ MEG ELŐJELZŐ.LÁTOM TALÁLTÁL KÉPET IS BEMUTATNISmiley.HÁT MITNE MONDJAK FELIS VIDULTAM,HOGY LÁTHATOM PONT EGY VIZSGA UTÁNSmiley.S MÉG AZT MONDJÁK HÜLYE VASUTAS,PEDIG NINCS MÉG EGY OLYAN SZAKMA AHOL ENNYIT VIZSGÁZTATNÁK AZ EMBERT MINT ITT.(NEM PANASZ CSAK ÍROM).BÁRMI LÉGY IS A VASUTON(SZOLGÁLATTEVŐ,JEGYVIZSGÁLÓ STB...)RÉGEBBEN ÉVENTE MOSMÁR KÉTEVENTE VAN VIZSGA DE KÖZBE IS TALÁLNAK MERT MÓDOSITÁST MÓDOSITÁSRA HALMOZNAK ÉS NEHOGY JÓL ÉREZZÜK MAGUNKAT KÖZBE IS VIZSGÁZUNK.NA DIÓHÉJBA ENNYIT A VASUTRÓL.KENGURUE JÓ NEKED CSAK ÚGY SIMÁN ÉRTEDSmileyMERT SZERINTEM AKI ÍRTA AZ SE ÉRTI MIT AKART LEÍRNI.

2008. január 31 23:28:33

Egyébként ez is olyan, mint a túlhivataloskodó megfogalmazás. Viszonylag egyszerű gondolatokat tudnak emészthetetlen formában tálalni. Miután megtudom, hogy mi a térközjelző egyáltalán, már könnyebb megjegyezni, hogy miről szól. De addig......

2008. január 31 22:43:01

Nem mondtam, hogy nem tudok mit kezdeni vele, de jó a megérzésed. Smiley Nem tudok vasutasul szerencsére. Nem nehéz elhinni, hogy ezt rettenetes dolog tanulni, már ez is sok(k) ebből a tudományból. Rémes lenne, ha ilyenből 100 oldalt kéne elolvasnom. Kb. napi 3 menne, ha meg is akarnám érteni nagyjából. Smiley
Gida: FYI. Láthatsz ott biztosított és nem biztosított térközjelzőt is.

2008. január 31 22:40:57

2008. január 31 22:05:14

#25
gradU

Csatlakozás időpontja: 2005.12.17
Üzeneteinek száma: 25307

Ha ezt meglátják a Rigó utcában, egyből berakják fordítási feladatnak. ;)

2008. január 31 21:27:53

#23
Gida

Csatlakozás időpontja: 2007.12.30
Üzeneteinek száma: 559

ááááááááááááááááá nem lehet igaz amugy vki elmondja nekem h mi ez? egyaltaln miaza terkozjelzo és a tarsai... mert én nem értek a lovakhoz

2008. január 31 19:27:25

#22
zuszka

Csatlakozás időpontja: 2007.12.21
Üzeneteinek száma: 3511

MIBE IS KELL EGYET ÉRTENED?ISMERETLEN.SmileySmiley

2008. január 31 17:43:06

#20
Pekos

Csatlakozás időpontja: 2007.09.16
Üzeneteinek száma: 11

Csimre... egyetértekSmiley

én is egyetértek XD

2008. január 31 18:53:12

2008. január 31 16:31:06

#19
zuszka

Csatlakozás időpontja: 2007.12.21
Üzeneteinek száma: 3511

MARCI 124E JÓ NEKED,HOGY CSAK AZON A VASUTON VOLTÁL.EGYÉBKÉNT MEG ERRE SZOKTÁK MONDANI,HOGY KÜLÖN NYELV ÉS TÁRSADALOM A VASUTAS.MAGYARUL BESZÉLNEK CSAK SENKI NEM ÉRTI (MÁRMINT CIVIL).SmileySmiley

2008. január 31 15:37:05

#18
Marci124

Csatlakozás időpontja: 2007.01.29
Üzeneteinek száma: 69

Jah, megvan, dee így sincs értelme.



Szal: aaz alak térközjelző előjelzője azt mutatja,hogy milyen jelzés várható a térközj.-n

De nem láttam még olyan bizbert (biztonsági berendezést) ami engedi az előjelőt, ha a fő/ebben az esetben térközjelző nincs biztosítva.

2008. január 31 15:31:34

#17
Marci124

Csatlakozás időpontja: 2007.01.29
Üzeneteinek száma: 69

Én sem találtam értelmét, pedig voltam 1 évig gyermekvasutas.

Az összes szót értem, de együtt... Smiley

2008. január 31 14:59:53

#16
zuszka

Csatlakozás időpontja: 2007.12.21
Üzeneteinek száma: 3511

HÁT MÉGHA LÁTNÁTOK A TÖBBIT...... ÉS EBBŐL MÉG VIZSGÁZNI IS KELL KÉT ÉVENTE.EGYÉBKÉNT MEG LOGIKÁT NE KERESSETEK BENNE (ÉN SE TALÁLOK MÁR PÁR ÉVE).VICCNEK SE JÓ. Smiley

2008. január 30 23:03:22

#15
BOANerges

Csatlakozás időpontja: 2007.10.22
Üzeneteinek száma: 56

Így utazzon az ember a Magyar ÁLOMvasutak szerelvényein Smiley

2008. január 30 21:14:50

#14
fri016

Csatlakozás időpontja: 2006.11.11
Üzeneteinek száma: 200

igen egy hozzászóló jól megmondta. érdekes egy könyv lehet.

2008. január 30 20:38:39

#13
Hozzászóló

Csatlakozás időpontja: 2005.11.20
Üzeneteinek száma: 288

tehát: az alak térközjelző előjelzője nem azt jelzi, amit a térközjelző jelző, hanem azt, hogy várhatóan mit fog jelezni a térközjelző jelző.

2008. január 30 18:12:15

#12
Csimre

Csatlakozás időpontja: 2006.04.28
Üzeneteinek száma: 3118

ebbol már nem értek semmit

Összes hozzászólás